Πώς μπορεί η σωματική άσκηση να ενισχύσει τη γονιμότητά μου;

από την Αφροδίτη Ζησοπούλου, Κλινικό Εμβρυολόγο


Αναρτήθηκε στις 21 Μάρτιος 2019, 2:41 μμ


Πώς μπορεί η σωματική άσκηση να ενισχύσει τη γονιμότητά μου;

Έχεις αναρωτηθεί αν η σωματική άσκηση ελαττώνει ή ενισχύει τις πιθανότητές σου να μείνεις έγκυος; Γνωρίζεις αν η άσκηση αυξάνει την αποτελεσματικότητα των θεραπειών γονιμότητας; Τέτοια ερωτήματα συχνά δημιουργούνται σε πολλούς ανθρώπους που βιώνουν δυσκολίες σύλληψης.

Άνθρωποι οι οποίοι δεν είχαν ποτέ πρόβλημα να πετύχουν μία εγκυμοσύνη, δεν μπορούν να καταλάβουν πόσο πολύπλοκη μπορεί να γίνει η ζωή γι’ αυτούς που βρίσκουν δυσκολίες στο να γίνουν γονείς. Ατελείωτες εξετάσεις, επισκέψεις στα κέντρα γονιμότητας, προγραμματισμένες επαφές, συνεχής παρακολούθηση της ωορρηξίας και κυρίως αναμονή. Είναι μια δύσκολη κατάσταση για τους περισσότερους ανθρώπους και για κάποιους η άσκηση είναι η μόνη διέξοδος για να βγάλουν το άγχος και την ένταση από το σώμα και το μυαλό τους.

Στο παρελθόν, ορισμένοι γιατροί υποστήριζαν ότι η έντονη σωματική δραστηριότητα μπορούσε να μειώσει τις πιθανότητες εγκυμοσύνης. Σήμερα, γνωρίζουμε ότι αυτή η δήλωση δεν είναι εντελώς αληθής. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να μην ανταποκρίνονται καλά στην άσκηση, δημιουργώντας προβλήματα στο αναπαραγωγικό τους σύστημα, ενώ άλλοι μπορεί να ενισχύσουν με την άσκηση την πιθανότητά τους για σύλληψη. Ο στόχος σας είναι να προσδιορίσετε τον τύπο των ασκήσεων που μπορούν να βελτιώσουν τη γονιμότητά σας.

Έρευνες έδειξαν ότι τακτική άσκηση-μέτριας έντασης μπορεί να αυξήσει την επιτυχία με τις τεχνικές υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, όπως η εξωσωματική γονιμοποίηση (IVF) και ότι οι προπονήσεις μέτριας έντασης μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο αποβολών και να βελτιώσουν τις πιθανότητες απόκτησης ενός μωρού με την υποβοηθούμενη αναπαραγωγή (ART).

Επίσης, μελέτες έχουν δείξει ότι οι ασκήσεις έντονης έντασης μπορεί να μειώσουν τα προβλήματα ωορρηξίας. Γνωρίζουμε ότι η παχυσαρκία μπορεί να συμβάλει στην υπογονιμότητα τόσο στους άνδρες, όσο και στις γυναίκες, αλλά η ελεγχόμενη μείωση του βάρους σε συνδυασμό με άσκηση μπορεί να αναστρέψει το παραπάνω πρόβλημα.

Έρευνα δείχνει επίσης ότι η τακτική άσκηση μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο του συνδρόμου πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS). Το PCOS είναι μια κατάσταση που συχνά οδηγεί σε υπογονιμότητα, καθώς προκαλεί ακανόνιστες περιόδους ή απουσία εμμηνόρροιας. Παχύσαρκες ή υπέρβαρες γυναίκες που πάσχουν από PCOS και ακολουθούν μια τακτική, ήπιας δυναμικής άσκηση μπορούν να αυξήσουν τη συχνότητα της ωορρηξίας τους, που μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση των έμμηνων κύκλων τους. Με φυσιολογική ωορρηξία, οι πιθανότητες σύλληψης βελτιώνονται σημαντικά.

Είναι γνωστό ότι οι παχύσαρκοι άνδρες τείνουν να έχουν χαμηλή ποιότητα σπέρματος και μειωμένη γονιμότητα. Μπορείτε να αυξήσετε τη γονιμότητα σας κάνοντας τακτικές προπονήσεις για να χάσετε βάρος και να βελτιώσετε έτσι την ποιότητα του σπέρματος σας.

Στρες, κατάθλιψη και πολλές άλλες ψυχολογικές παθήσεις μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητά σας να συλλάβετε. Η άσκηση είναι ένας εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος να καθαρίσετε το μυαλό σας, ώστε να μπορείτε να επικεντρωθείτε σε αυτό που έχει σημασία στη ζωή σας.

Γονιμότητα και Άθληση

Πρόγραμμα ασκήσεων

Οι διεθνείς οδηγίες συστήνουν μια προπόνηση μέτριας έντασης για τουλάχιστον 30 λεπτά κάθε μέρα, αν προσπαθείτε να συλλάβετε. Δραστηριότητες όπως ο χορός, το γρήγορο περπάτημα, το ελλειπτικό και η κηπουρική είναι πολύ καλές επιλογές. Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε το κολύμπι, τρέξιμο και ποδηλασία στη ρουτίνα σας, αλλά φροντίστε να επικοινωνήσετε με το γιατρό σας, πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής.

Παχύσαρκοι και υπέρβαροι άνδρες και γυναίκες μπορούν επίσης να συμμετάσχουν σε ασκήσεις μέτριας έντασης για περίπου 35-45 λεπτά κάθε μέρα για να βελτιώσουν τη γονιμότητά τους και να ενισχύσουν τη γενική υγεία τους.

Ωστόσο, δεν πρέπει να το παρακάνετε. Οι ασκήσεις υψηλής έντασης μπορεί να φέρουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Θυμηθείτε να επικοινωνήσετε με το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα γυμναστικής, ενώ προσπαθείτε να μείνετε έγκυος και αποφύγετε όταν μείνετε έγκυος, προπονήσεις που είναι επίπονες ή μπορεί να βάλουν εσάς και το παιδί σας σε κίνδυνο.

Αν έχετε απορίες ή επιθυμείτε να μάθετε οποιαδήποτε άλλη πληροφορία μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.


Πίσω στη λίστα άρθρων

Σχετικά με το blog μας

Εδώ μπορείτε να βρείτε ενδιαφέροντα άρθρα και ειδήσεις που αφορούν τόσο τη μονάδα μας όσο και την εξωσωματική γονιμοποίηση (IVF) γενικότερα.

Tags

Γυμναστική
Γονιμότητα
Σωματική Άσκηση
Εγκυμοσύνη
Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών (PCOS)
Ωορρηξία

Πίσω στη λίστα άρθρων